27 Haziran 2011 Pazartesi

Bir İzmirli anneden Çeşme'de Tatil İpuçları

Oğlum Alp 20 günlüktü, onu alıp Çeşme’ye geri geldim. Boyumun en hızlı uzadığı bu yazlık mekana gençliğimi yaşadığım kekik kokulu boyalık sitesine bu sefer oğlumla gelmiştim. Biraz hüzünlü ama çok keyifli bir yazdan sonra her yıl olduğu gibi bu sene de Çeşmeye geldik. Ama bu sefer Alp çok daha bilinçli kendi yapmak istedikleri var. O artık 2 yaşında ... bundan sonra bazı şeylerin değişeceğini biliyorum . Zor ama bir o kadar da eğlenceli..
İStanbul'dan geliyoruz. Araba ile. Hiç saatlerimize uyamadık hayatta. Topçulardan geçiyoruz. Biz hep araba ile seyahat ediyoruz. Çünkü çok eşyamız var ve Çeşme'de geziyoruz. Bagajda bir mama sandalyesi bile var (IKEA)

Sadece 4 gün süren bu tatilde bir sonraki gelişimiz için bir çok pratik şey keşfettim. Önemli olan keyifli zaman geçirmem bu yüzden ne kadar rahat edebilirsek o kadar kafamızı dinleyebiliriz!

Boyalık  Sahil

İşte size benden Çeşme’de çocuklu tatil için 10 pratik çözüm!
1-      Plaj : Çeşme bu konuda en iyi yerlerden biri. Deniz çok uzun bir süre dizinize geliyor. Çocuga bir kolluk takıyorsunuz 1 metre bile kendi gidebilir, su asla boyunu geçmiyor. Ama biz sıcakkanlı bir aile olarak seçici davrandık. En rahat yapabildiğimiz plaj Boyalık kumsalında Altınevlerin plajı . Buraya kendiniz ekipman götürüyorsunuz ama su ılık ve alçak . Hem güveni hem konforlu.  Eğer sıcak konusunda bu kadar hassasiyetiniz yoksa da Çeşme rüzgarından kaçacak ikinci favori yer ise Çiftlikköy . Biz bir aile geleneği olarak Ramo ya gidiyoruz . Alternatif çok . Okan’ın yeri Kum Beach hep aynı koyun etrafında.Ayayorgikoyunu çok tavsiye edemiyorum, su hızla derinleşiyor, ve eliniz kolunuz ve mayonuzun içi kum içinde olsa da çocuklu tatil eşittir kumsalda tatil.
Eğer hava çok güzel ve deniz durgun ise , Bonjour Boyalık beach i deneyin . Sizi çok rahat ettiriyorlar zaten .
2-      Yanınıza alacaklarınız
a.       Tabiki super bir koruyucu : Coppertone 1 numaralı tercihim. Bu sene Nivea nın mavi spreyini de denedim gerçi . o da iyi . ama 1 numara 1 numara!
b.      Kova kürek: En ucuzunu bile alsanız kesinlikle su sürahisi olanı seçmenizi şiddetle tavsiye ederim. Alp ikinci gün sürahisini kaybetti ve kumsalda sürekli başkalarına dadanmak zorunda kaldıkJ bu arada Alp ile farkettik ki kale yapmak hem zahmetli hem de 2 yaş için çok zor , biz kocaman bir çukur yaptık, o da su getirip içine döktü  Bir nevi havuz yaptık diyelim . Alp bir süre sonra kendisi devam edebildi , ve su ile oynamak onu çok daha fazla mutlu etti.
c.       Minimum bir Philips Avent Magic Cup.( http://www.bebevitrini.com/Philips-Avent-Magic-Cup-Damlatmaz-Suluk-200ml,PR-244.html ) Bu bardak bir mucize. Deniz suyunu icine almadan 2-3 yaşında tüm çocukların plajda özgürce kullanabileceği tek bardak sanırım . 2 tane olursa alternatif içecekler oluşturabilirsiniz. Biz hep ayran ve ya elma suyu bulundurduk , çok sıvı almasına önem verdik. Ne olursa olsun hava çok sıcak!
d.      Meyve ve Kumru. Her daim elinizin altında sade kumru ve biraz erik olursa en azından ara bir öğün oluşturarak biraz daha keyif yapmak mümkün. Mısırda Gdo olaylarından sonra biz mısır yedirmedik oğlumuza.
e.      Büyük havlu : Çeşme Rüzgarlı bir yer . Şirin bebek havlularını taşırsanız ikinizden birisinin akşam tutulması çok mümkün.
f.        Huggies Swimmer: Bence artık mayo peşinde koşmayın. Huggies swimmers çok rahat kullanılabiliyor , ben iki adedini değiştire değiştire giydirdim. Başka hiçbirsey giymedi.
g.       Bandana: Eğer Alp gibi şapkayı protesto ediyorsa lastikli bandana deneyin. Ben kendime tbox tan aldığım penguenli bir bandana taktım . Alp çok daha rahat etti.
3-      Yemek / Gezmek : Sanırım en zoru bu olabilirdi! Alp in en sevdiği yemek Ilıca Kırçiçeğinde yediği kaşarlı kıymalı pide oldu. Biz yeni pipet kullanmaya başladık , bu yüzden yanında bir ayran ile Alp kendisi yiyebildi. Burası rahat . Saat 7 gibi çok kalabalık değil . Kendimize de Ege salatası ve bir Adana söyledik. Kırçiçeği çocukla yemek yemek için çok rahat . Ve temiz ! www.kircicegi.com.tr

İkinci akşam ise tabiki canımız balık istedi. Burada internetten sürüyle alternatif bulabilirsiniz. Ben mama sandalyesi olmamasına rağmen , Ilıca  oteli geçince sahilde derme çatma olan balıkçıyı tavsiye ediyorum. Daha sakin , denizin tam içinde ve çok lezzetli . Bir kaç çocuk olursa yer sahipleri çok çocuk canlısı . Çocuk için ikiye kesilmiş kılçıksız sardalyası da mükemmel . ama pusetinize ihtiyacınız var. Hele Alp gibi kıpır kıpır bir çocuk söz konusu ise , ağlasa sızlasa da arabasında oturuyor J
Bu arada sakın kavun yemeden ve yedirmeden geri gelmeyin ! Çeşme’nin tatlı kavununu sevmiyecek bir çocuk düşünemiyorum.

Ramo

Bir sevdiğim yer de Marina da Bonjour. Yemekleri mükemmel değil servis geç evet evet ama işte bu da bir nostalji .. Alp için kıymalı domatesli makarna söyledik. Burada yediklerimizi çok tavsiye edemiyorum , hatta keşke 7 gibi gidip biraz sarap peynir yaparak sonra yanda başka bir restorana geçseymişiz..
Çeşme Marina’da bir problem de puset taşımak çok zor , sürekli merdivenler var. Bu yüzden sıkışık da olsa Alaçatı daha rahat olabiliyor. Picante’ de bir frozen için akşamı uzatmaktan çekinmeyin.
Biraz da dünya görsünler . Yazın Alpi geç yatırmıyorum . Geç yatmaya hep problem çıkardım çocukluğum boyunca . Bu yüzden ona bunu yapmıyorum.

Bir diğer rahat yer ise Reyhan pastanesi , artık çıkıp aşağı Mia ya kadar yürüyebiliyorsunuz bile. www.reyhan.com a bakabilirsiniz. Ya da direk rokoko sipariş verebilirsinizJ

Geçen sene Alp daha küçüktü ve biz geceleri onu puseti ile Paparazzi’ye götürmişük ama bu sene biraz daha gündüzü uzun geçirdik.  Zaten bu seneki farkındalığı ile barda danseder ancak!
Yine de isterseniz daha nerede satıldığını bilmediğim kulaklıklara bakacağım . Bebekler için Ses geçirmeyen kulaklıklar! Belki biri bana bir fikir verir , yoksa Alp ile gece çıkmak artık zor!
Biz yine de şartları zorladık. Gece çocukla çıktığımız bir başka yer ise Yıldız burnu Pecos. Margaritaları başarılı , Alp de yanda deniz içindeki balıkları izlerken uyuyor,  çok agresif olmayan bu yerde saatlerce içip oturabildik .
Picante

Tatilde yemek konusunu çözdük sansak da Alpcik bugun Yeter teyzesinin şehriye çorbasına saldırdı. Gezince insan bunu unutuyor, belki de bazen ev yemegi yapmak gerekiyor.  Ben biraz rahat davrandım açıkçası.
Çeşme’ de nerede kalınır derseniz bilmiyorum , yıllardır kendi evimize gidiyoruz. Ama Altınyunus eski odalarına ragmen rahat bir yer. Bence Alaçatı’da kalıp hergün eşyalar taşıyarak denize gitmek çok mantıklı değil.Bundan dolayı hep Boyalık ve Ilıca koylarını tavsiye ederim. Radisson u çok tavsiye ediyorlar , ben de onların yalancısıyımJ
Bilmeyenler için Çeşme Migros ve kasabası arasında yolun sağ tarafında bir poliklinik var.  Çok yeni ve başarılı. Hemen yanında da benim daha önce görmediğim büyüklükte banka gibi bir eczane var. Bu yüzden olası durumlarda ilac ve doktora ulaşmak gayet rahat.
Kısa Çeşme sehayatimden ipuçları işte böyle!