20 Ağustos 2013 Salı

Seda'dan Yunanistan Tatili

Seda'lar bu bayram tatilinde  Yunanistan'a gittiler , işte bu da kendisinden tavsiyeler:

KAVALA –THASOS –HALKİDİKİ

Bayram için seçeneğimizi Yunanistan’dan yana kullanmak istedik.Arabayla gitmeye karar verdiğimizde belgelerimizi hazırlamaya başladık.Yurtdışı yeşil sigorta denen belgeyi sigortacılardan rahatlıkla 65 euro gibi bir ücrete yaptırabiliyorsunuz.Eğer aracınız şirket arabası ise,kiralama şirketi noterden size vekaletname çıkarıyor.Bu arada yurtdışı ehliyet için uluslararası ehliyete ihtiyacınız var.Ben almadan gidenlerdenim sınırda ki polisin insafına kalmışsınızJ
Tabiki schengen vizelerimiz hazırdı…………………..
Seyahatimize evden İpsala sınıra 2,5 saatlik bir süre sonra vardık.Eğer yukarda ki belgeleri hazırlamadıysanız Turingden işlemlerinizi halledebiliyorsunuz.

Sınırı geçince ilk olarak Alexandropoli (dedeağaç) küçük ama sevimli bir yer otoyolda ilk ayrımdan çıkabilirisiniz.Bu arada benzin dahil her şeyi nakit almak zorundasınız Kredi kartı pek kullanmıyorlar.Egnetia ayrımından Kavalaya varıyoruz.Thasos adaya geçebilmeniz için, 2 yol var 1.yol Keromotiden geçmek 35 dak sürüyor.Kavaladan geçerseniz 75 dak sürüyor.Arabamızla biletlerimizi aldık 17 euro araba için para ödüyorsunuz.Feribotları bildiğiniz bizim arabalı vapurlarımız…

THASOS
Thasos adasına vardığımızda en güzel denizi Potos bölgesinde görebilirsiniz.Arabayla 30-35 dakika

Burda Kamari beach otelde kaldık otelin denizi ve havuzu olması büyük avantajdı.Yanyana

kalabileceğiniz bir sürü pansiyon bulunmaktadır.Potos merkezde yemek için bir sürü balık lokantası bulunmaktadır.Ertesi gün denize girmek için beachler var.En ünlülerinden Marble beach(SALİARE BEACH)
Buraya gidebilmenzi için Limenas bölgeinde 7-8 km sonra  tozlu bir yoldan varıyorsunuztaştan ve özel bir kumu var.Yolda çok güzel restaurant ve becahlere rastlıyorsunuz.Herbirinde para vermeden denize girebiliyorsunuz.

Feribotumuza binip,Kavalaya geri döndük.Kavala İzmir ‘e benzeyen bir şehir.Tek farkı yemek daha ucuz:J
Kavalada kaldığımız otel ,daha şehir oteliydi.Kavala yer olarak Selanik,Halkidikiye araba ile ualaşabileceğiniz konumda bulunmaktadır.

Akşam liman tarafında balıkçı lokantasında oturduğumuzda Türkler ait bütün yemekleri bulabiliyorsunuz.6 yaşında oğlum için Kereviz çorbası ve İzmir  köftesi bile bulabildik.Uozo içmeden dönmedik tabi ki….

Benim gibi balık yemeyi sevmiyorsanız  Limanda pizza yapan yerlerde yemek yiyebilirsiniz.Dönerken Kavala kurabiyesi ve zeytin lamdan dönmeyin.Merkezde bulamasanız dönerken free shopta envayi çeşidine rastalayabilirsiniz.