18 Ağustos 2013 Pazar

Çocuklu Tekne Tatili Nasıl yapılır



Bayramda Marmaris'teydik. Uzun zamandır yazsam mı yazmasam mı diye düşündüm acıkcası , cunku hayallerimdeki Marmaris'ten biraz daha farklı geçti. 
Dünya'nın en guzel 2. koyu diyebileceğim Selimiye'nin kalabalık ve o kalabalığın çöpü içinde olması beni çok üzdü. 
Bu yuzden Sevgili Söğüt ve Selimiye'nin biran önce halkımın kalabalığından kurtulmasını ve iyi bir sahil koruma yasasının gelmesini umudediyorum!!!

Neyse bizim sevgili tatilimiz ise Marmaris merezde Ankara Sitesinde geçti . Burada uzun zamandır tanıdıgımız aile dostlarımızda kaldık  
Marmaris'te merkezde fazla site yok. Turist sayısı cok fazla oldugu için metrekarelerin otel olarak degerlendirilmesi daha anlamlı. Ankara sitesi merkezde kalan iki siteden biri. 40 yılı askın zamandır orada , tam bir yazlıkcı mekanı . 
Sitenin önunden denize girilebiliyor. Deniz merkezde olmasına ragmen temiz ama hızlıca derinleşiyor, ve asagıdaki yosundan dolayı  bize pek cekici gelmedi . 
Yine de kısa tatilimizin bir iki gununu cocuklarla evin önünden denize girerek gecirdik.

Herneyse gelelim işin en guzel anına. Bulent ve Kate kıza bir zaman once bir tekne aldılarrr!!! Eh en guzel tekne arkadasınınkidir,  biz de bu tatilimizde kendilerine bir hayırlı olsun a gittik.

Kısa notlar
1. Benim gibi hassassanız , tekneye bindiginiz gunlerin ertesi haftasında bilgisayara bakarken hafif bir sallanıyormus gibi hissederseniz sasırmayın !! 
2. Teknenin en guzel tarafı muhtesem koyları gezmek , mutlaka gozluk alın , ben tam takım gitmek gerekir ama en azından bir misina ve bir gozluk SART :)
3. Cocuklar icin alınması gerekenler kesinlikle kapsonlu bir havlu. Alp tekne giderken ruzgardan etkilendi. İyi bir koruma faktoru, eger cocugunuz inatcı degilse bir deniz yelegi gerekli acıkcası. ve tabi kucuk kuru ekmekler onemli cunku onları denize atıp balıkları etrafa topluyorlar.
4. Biz yemek konusunu abartmadık. İçmeyi abarttık. Valla saglıklı mı bilmiyorum ama bol buz, votka meyve suları olmazsa olmazımızdı :)  Yemek cocuklara makarna getirdik, bazen de sandvic malzemesi aldık. 
Tabiki de tabak, bardak olaylarını marketten kagıt, plastik sekilde hallettik. 
5. Gelelim tekne neydiye : Prestige34., Genova
10 m den biraz daha uzun ve 550 hp motor gucunde , bu benim için fullediginde ucabilirsiniz demek oluyor :)

bu iki kamaralı bir tekne aslında belki iki aile tışıksak aksam kalabilirdik , ben sahsen ayakları yere basmayı seven bir kişi olarak ev rahatlıgını tercih ettim. 
Neyse teknenin ust önunde bir guneslenme yeri vardı , bu da gayet iyi oldu , 
ve arkada ustu kapalı bir oturma alanı vardı. Burası genelde en cok zaman gecirdigimiz yer oldu. 
Biz en cok Kadırga koyunda zaman gecirdik, hem sakin bir suya demir atabilmiş olduk , hem de bayram kalabalıgından kactık.

Alp ve Eren için de bir hayli guzel oldu , Alp kendini deniz konusunda daha cesurlaştırabildi, ben de mecburen cesurlaştım. Hasta oldugu gun Zeyno ve Ereni denizde gorunce kendisini atesten yeni kalkmıs haliyle dayanamadım ve bu muhtesem suya atladı … 

Bu arada bir baska faydalı ve eglenceli esya yanınızda sunger deniz sosislerinden bulundurmak , cocuklar icin hem bir destek oluyor hem de cok egleniyorlar. 

Bu arada Marmaris ve guney Agustos'ta dusundugunuzden daha sıcak 40 dereceyi sık sık gorduk, bu yuzden de klima , sıcak ve ter dengesini kurmamız biraz zor oldu!!! 

Marmaris'in sevdigim yerlerinden biri de Netsel (Liman) 
Yolunuz duserse oglen Barış abi de döner cok tavsiye ederim. Cok begendik. 
Balık konusuna gelince herseye ragmen Selimiye'de yılın en keyifli balıgını yedim, ama icim agladı. birileri lutfen oranın katliamına dur desin. Bu kadar guzel sahilleri mahvetmeyi artık durdurmalıyız!! 


Bu da bizim kaptan :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder