10 Aralık 2013 Salı

Ali Rıza Durukök

Siz hiç tanımadıgınız bir adamı sevdiniz mi?
Ben sevdim hem de cok 
O benim dedem ...

Benim dedem, cok zor kosullarda dogmus buyumus  bir adammış. Annemler hep anlatırlardı sokakta sigarı izmariti bulup içmiş zamanında.. 
Ama dedem cok hırslıymış , bir mobilyacıda cıraklıktan başlamış,  zamanı gelince kendi dukkanını acmış 'zamanı gelince çalışan değil patron olmalısınız ' dermiş. 
Durukok mobilyaydı sanırım simdi eseri yok. Bir eski fatura var elimizde sadece.. 



Yıllarca calışan Dedem sonunda İzmir de hali vakti yerinde bir adam olmuş,3 kızını da okutmuş, anneannem bir gun zorluk gormemiş , genc yasında öldüğünde hepimizi meslekli ve yeterince birikimli bir aile olarak geride bırakmış..

Dedem cok sinirli hızlı köpüren bir adammış, ama kocaman bir kalbi varmış. Bir oğulları olamamıs alt kattaki kiracılarının ise durumları kotu oldugu için sunnet dugunu yapamıyorlarmış. Dedem o cocugun sunnet dugununu yapmış, annemler kıskanmışlar mı bilmem ama o cocuk için at tutulmuş

Dedem kızlarıyla gezmeyi severmiş , annem istanbuldayken sık sık onu ziyaret edermiş beraber tiyatroya giderlermiş. Annem ve dedemin inanılmaz bir ilişkisi varmıs  . Dedem öldüğünde benim annem sok olmus aglayamamış, tıpkı benim annemi kaybettiğimdeki gibi..  
Yıllar sonra simdi beraber baska bir yerdeler , yokolup toprak oldular demeye dilim varmıyor




Dedemin anneannemin evinde kocaman bir resmi vardı koridordan gecerken irkilirdim Resimdeki adamın kalın anlamlı kaşları vardı. Bir kaç yıl sonra o kaşları kendi gözlerimin üzerinde buldum.  
Yıllar sonra kuzenimle cocuklarımıza baktıgımızda 'Şu kaşlara bak ne genmiş??' dedik ;) 

Ve bugun benim elimde bir kentsel donusum sozleşmesi var
Dedemin evi yıkılacak bir sozleşme yapmamız gerekiyor 
Hiç bir satırını anlamadıgım bu sozleşmede en sevdiğim madde apartmanın adı oldu: 'DURUKÖK' apartmanı 
Hiç erkek olmadıgı için dedemin o cok begendiğim soyadını tasıyamadık ama en azından durukok adı eski cihan sineması sokagında yazmaya devam edecek .
Ben dedemi tanımadan sevdim cunku hep emindim bir gunumuz bile olsaydı biz onu yıllar gibi yasardık ve cok mutlu olurduk. 
Bu yazıyla da kendisini internette kaydetmek istedim :) :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder