23 Temmuz 2012 Pazartesi

Çeşme tatil ve dönüş bunalımı

Yazı yazmayı  daha yolun başındayken bırakmak istemedim. Bu aralar yaşadığım şehir İstanbul o kadar huzursuz ki içimden hiçbirsey yazmak gelmiyor.

trafik
Plansızlığın genlerimizde olduğunu , bunun ülkemizde bir kültür olduğunu kabul ediyorum ama etrafımda stresli ve mutsuz insan görmekten sıkıldım. Her sabah TEM’in üzerinde bir köprüden işe giderken , saatlerce köprüde bekleyecek yüzlerce insana bakıyorum. Dahası karmakaışık ve gittikçe anlamsızlıklarla dolan zavallı bir sehre bakıyorum , üzülüyorum bu şehir çok güzel halen bunca saçmalığa rağmen..

Oglum & Kuzeni ve Aile
Sanırım biraz pozitif olmak lazım .Bu şehirde de bunu yapmak çok zor!  Neyseki tatilde biraz pozitif enerjim oldu. Aslında her sene olduğu gibi yine oğlum ile Çeşme’deydim.

Geçen seferkinden farklı olan bu sefer Alp’e kuzeni Doruk da eşlik etti ve kocaman bir aile tatili yaptık!

Yıllar önce bunu birisi anlatsa inanmazdım. Yani bayağı yıllar önce bu yaşadıklarımı annemler de yaşamıştı , sadece teknoloji ve trafik biraz da insanların yanlızlığı eklendi üzerine. Yani Çeşme aynı  ve Ege yazı da aynı ! Sonuçta mutlu olabildik .

Tatili oğlumla kumdan kale yaparak geçirdim ama hala  Bu tatilde Çeşme’de tavsiye edebildiklerim var:

Yemek :

Beğendik Abi . Bir aksamüstü üşenmeyin gidin , hem Urla’dan farkı bu sefer içki ruhsatı almışlar ! Ege zeytinyağlarını daha iyiye yemek mümkün değil.

Bu sefer Çeşme geleneği pidecimiz Elit oldu. Ilıca’da ve çok lezzetli mezeleri de var.

Balıkçı konusunda hayal kırıklığımızı anlatamam . Starbeach (Ilıca) en son mutfağını bozmuştu. Bir dahaki sefere Ildırı Ada Balık denenecek , bu sefer biz İzmir Deniz Restoran’a gittik ve balığa doyduk

Plaj :

Sera Beach Deniz
Kumlu plajlar için eğer rüzgarsız bir günse Altınyunus plajı yine muhteşem . Eğer Rüzgar varsa Çiftlik köy Ramo, Ayayorgi Sera Kafe Pi , ve Paşalimanı Riva beach  tavsiyelerim arasında .  Tabi benim kadar uzun zamandır Çeşme’deyseniz , Paşalimanı’na gidip ee bakkal beach mi oldu diyebiliyorsunuz!

Uzun zamandır Ovacık tarafında bir yer bakıyorduk , ne yazikki bir gün ekibimizden gidenler oldu yine bir yer bulamadık . Bir şişe sarap ile Ovacık’tan dönmek zorunda kaldık.

Bir günü de Ayayorgi koyunda Kafe Pi de geçirdik, burası yıllar önceki Mekan sonra ise Shayna idi . Halen çok güzel

Gece :

Bir aksam Çeşme Marina’da Hayal Kahvesine gittik , aslında Bakkal çok tatlı bir gruptu ama biz biraz daha yabancı ağırlıklı müzik dinlediğimizi farkettik J
Bu sefer ilkkez Paparazzi’ye gitmedik. Deli Deli bizim için de uygun oldu ama bence sadece iyi bir Paparazzi taklidi J Yine de Alaçatı’da kalıyorsanız iyi bir seçim .  En sevdiğimiz limonata ve viski karışımı diyebileceğim bu kokteyl oldu . şisesi de çok motive edici :)

Bir yenilik Motovale , bu sayede içenler evlerine rahat dönebiliyorlar.

Bir dahaki sefere biraz daha açılmaya Karaburun’a en azından gidebilmeye karar verdik.

Evim: Boyalık benim çok uzun zamandır yaşadığım bir yer . burada doğup büyüdüm . Bu yüzden de bu evi hayatımdan çıkaramadım. Onun yerine içini yaşayabileceğim bir yer haline getirdik. İstanbul’da kirada olduğumuz için civi bile cakamam , ilk kez kendime ait bir alanımız oldu , keyifle döşedik...

Bunu bambaşka bir ruh halindeyken yazmam gerekli , ve tabi fotoları ile beraber ..