8 Eylül 2012 Cumartesi

Eylul'de Almanya 1. Durak Berlin


 
İkinci kez yine IFA Messe icin geldigim bu muhtesem sehri yine diledigimce gezemeden geri gidiyorum L Ama super rehberimiz otobuste bize bircok seyi hızlıca anlattıgı için yazacak cok seyim var.

Berlin tarihte ve ekonomide onemli rol oynamış ve halen bunu yapmaya devam eden Almanya’nın önemli hub'larından biri.  Hatta bir sonraki yazımda bundan bahsediyor olmaya devam edeceğim. Almanlar ekonomik gelişmeleri ile 1. Ve 2. Dunya Savası'nda önemli rol oynuyor. Ayrıca kapitalizm ve kominizm’i yasayan iki farklı toplumu sonunda sosyalist ve free market ekonomisi altında topluyor. (Devamı sonra: Kapitalizm hakkında bilmedigimiz 23 sey adlı bir kitabı Berlin’de tam da yerinde satın aldım , ayrıca yazacagımJ )
pencereden musevi anıtları
 
Berlin icinde asırlık tarih barındırıyor. Krallık kalıntıları , 1920 – 1950 ve 1980 Dunya tarihinde yeralan tum onemli olaylar burada gercekleşiyor. Şehrin üçte biri yeşil ve Eylul ayında bahar sıcaklıgında. Kısaca gelip altını üstüne getirmenin tam zamanı!
 
 
 
Berlin’de duvar kalıntıları, ve ikinci dunya savaşı muzelerinden sonra bende en merak uyandıran yer Pergamon Muzesi:  http://www.berlin.de/orte/museum/pergamonmuseum/index.en.php
gidemediğim bergama müzesi
 
Ülkemiz Bergama bolgesinden cıkan ne kadar tarihi eser varsa burada sahiplenilmiş durumda. Bizim en azından gidip görmemiz gerekli !
Şehir, uzun zamanlar uretim konusunda zayıf kaldıktan sonra fuarcılık, kongrecilik ve turizm ile kendi kalkınmasını saglayabilmiş.  Biz de kalkınmasına ilgi ve alaka gösterdik diyebilirim :)

Simdi gelelim kısa tavsiyelerime:

Nerede kalınır? Postdamer ve Alexandar Platzs  en merkezi yerler , ulaşım problemi olmadıgı uzere bu bolgelerde 3-4 yıldızlı X bir otelde kalmak gayet iyi . Biz bu sefer Suite Novotel de kaldık . gayet basarılıydı.
 

Nerede yer icilir ? En guzeli merkezde bir Wurtz + Weissbier yapmak ama bir cok guzel restoran alternatifi var. Alman mutfagı kıt oldugu uzere dünya mutfağı burada .

Aigner : Şık bir Alman restoranı  Bizi cok açmadı itiraf ediyorum ama bir alman ekolü yaşamak istiyorsanız en azından yanar dönerli kremkaramel için değer www.aigner-gendarmenmarkt.de
Antrecote iyi bir Fransız Et restoranı- Bocca di Bocca ise bir Italyan restoranı . Gitmedim .ama basarılı olduklarını duydum!

Eger Fuar icin geldiyseniz Charlotenburg Block House süper guzel bir et lokantası . www.block-house.de
Berlin’de sadece 250 bin Turk oldugu iddia ediliyor ama nedense ben her yerde Turkce konusabildim J

Gece cıkmak icin Berlin bir cennet, ne yazıkki ben bu konuda bir yer yazamıyorum . Ayrıca Berlin’e gezmeye gitmem gerekiyor.

Kısacası Berlin uçsuz bucaksız ve bence 1 haftalık bir tatili hakkediyor. Hem gecesi , hem gündüzü dolu dolu yasanabilir.

İste bir kac resmim :

Alman kapıları : Herseye sahip cıkıyorlar! Eski yapıla gercekten muhtesem
 

Elmalar
 

Yeni Mark Knopfer albumu J


Yeşillikler

Ve Avrupanın ilk trafik ışıgı !  Almanları sıkıcı buluyorum ama adamlar işi biliyor J

 Ve Muhteşem bir eski araba , bayıldım
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder